شناسه : 365
چهارشنبه 16 فروردين 1396 ساعت 13:50 2017-4-5 13:50:32
 در یک دهه گذشته، صفحه‌های نمایش ما با سیلی از داستان‌هایی که با اینفوگرافیک گفته می‌شود پر شده‌اند. اما همه اینفوگرافیکها یک‌جور ساخته نمی‌شوند.
ویژه علاقه مندان و طراحان

بایدها و نبایدها در طراحی اینفوگرافیک

در یک دهه گذشته، صفحه‌های نمایش ما با سیلی از داستان‌هایی که با اینفوگرافیک گفته می‌شود پر شده‌اند. اما همه اینفوگرافیکها یک‌جور ساخته نمی‌شوند.

اینفونگاره |  در یک دهه گذشته، صفحه‌های نمایش ما با سیلی از داستان‌هایی که با اینفوگرافیک گفته می‌شود پر شده‌اند. اما همه اینفوگرافیکها یک‌جور ساخته نمی‌شوند. درحالی که برخی داده‌های ملال‌آور را تبدیل به مصورسازی‌های زیبا می‌کنند، برخی دیگر به مخاطب توجه زیادی نمی‌کنند و آن‌ها را گیج می‌کنند. قبل از این‌که سراغ پروژه‌ی بعدی مصورسازی داده خود بروید، نگاهی به بایدها و نبایدها در طراحی اینفوگرافیک بیندازید.

۱. برای پلتفرم تان طراحی کنید


حجم اطلاعاتی که می‌خواهید به نمایش بگذارید تا حد زیادی تعیین‌کننده‌ی سایز اینفوگرافیک شما خواهد بود. از فضای عمودی حداکثر استفاده را ببرید تا اینفوگرافیک در اکثر صفحه‌های نمایش از دسکتاپ گرفته تا تبلت و موبایل جا شود. هم‌چنین اطمینان حاصل کنید داده‌ی بیش از حد برای طراحی‌تان انتخاب نکرده‌ باشید.

۲. تناسب را رعایت کنید

بهترین اینفوگرافیکها بین داده تفاوت بصری قائل می‌شوند، به این معنی که از تناسب و تضاد برای ترسیم آمار و حقایق استفاده می‌کنند. با استفاده دقیق از درصدها، فاصله‌ها، و انتخاب درست سایز نمودارهای میله‌ای، گراف‌ها و جدول‌های زمانی تناسب را رعایت کنید. نمایش ناسازگار داده مخاطب را گیج می‌کند.   

۳. انتخاب رنگ مهم است

ممکن است موضوعی بسیار جذاب و اینفوگرافیکی عالی داشته باشید، اما اگر رنگ‌هایتان بی‌روح باشند و کنتراست نداشته باشند، طراحی شما در تاثیرگذاری شکست می‌خورد. از تن‌های متضاد برای تمایز داده و راحتی کار چشم استفاده کنید. از ابزارهای انتخاب رنگ مانند SpyColor یا Adobe Color CC برای انتخاب پالت برای اینفوگرافیک خود استفاده کنید.  

۴. نشان دهید، نگویید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌هایی که طراحان اینفوگرافیک می‌کنند استفاده بیش از حد تایپوگرافی به جای درست کردن چیزی است که جذابیت بصری دارد. انگیزه خود را از دست ندهید، الهام بگیرید و فکر کنید چطور می‌توانید داستانی را به صورت بصری نشان دهید و از متن زیاد استفاده نکنید.

۵. داستان سرا باشید

همه داستان‌های خوب یک شروع، میانه و پایان دارند. اینفوگرافیک نیز همین است. در شروع اینفوگرافیک، مشکل یا تز را معرفی کنید. بعد با مجموعه داده تمیز خود آن را پشتیبانی کنید. در نهایت، اینفوگرافیک را با نتیجه‌گیری به پایان برسانید.  

مرکز تخصصی اینفونگاره به سبب تجربه خود آماده ارایه مشاوره های تخصصی در حوزه اینفوگرافیک (اینفوگرافیک ایستا، اینفوگرافیک پویا، اینفوگرافیک تعاملی و اینفوگرافیک حجمی) از مهندسی و معماری محتوا در قالب های مختلف اینفوگرافیک با مجموعه ها و مخاطبین محترم میباشد. برای ارتباط با مجموعه اینفونگاره می توانید از منوی تماس با ما اقدام نمایید.

به قلم انجمن حمایتگری

اضافه کردن دیدگاه جدید