بررسی موفقیت کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی طی دهه های اخیر بسیار ساده تر از سال های گذشته است.اما یکی از دیدگاه های بدبینانه در خصوص کسب و کارهای آنلاین، نگرانی در این حوزه است که آیا کسب و کارهای آنلاین به عنوان مانعی برای کسب و کارهای سنتی تلقی می شوند و آیا این نوع کسب و کارها تجارت صحیح را از مسیر خود خارج می کنند؟
دهمین شماره ایست رسانه ای منتشر شد

اینفوگرافیک کسب و کار سنی VS کسب و کار آنلاین

بررسی موفقیت کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی طی دهه های اخیر بسیار ساده تر از سال های گذشته است.اما یکی از دیدگاه های بدبینانه در خصوص کسب و کارهای آنلاین، نگرانی در این حوزه است که آیا کسب و کارهای آنلاین به عنوان مانعی برای کسب و کارهای سنتی تلقی می شوند و آیا این نوع کسب و کارها تجارت صحیح را از مسیر خود خارج می کنند؟

اینفونگاره |  بررسی موفقیت کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی طی دهه های اخیر بسیار ساده تر از سال های گذشته است.اما یکی از دیدگاه های بدبینانه در خصوص کسب و کارهای آنلاین، نگرانی در این حوزه است که آیا کسب و کارهای آنلاین به عنوان مانعی برای کسب و کارهای سنتی تلقی می شوند و آیا این نوع کسب و کارها تجارت صحیح را از مسیر خود خارج می کنند؟ این نوع نگرانی ها اغلب سرچشمه ای مرتبط با نا آگاهی دارد. به عبارتی دیگر، افرادی که اطلاعات مناسبی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد آنلاین ندارند با محکوم کردن این شیوه تجارت مدرن در تلاشند رقبای خود را حذف کنند.

بررسی دلایل چرا کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم، ویژگی های منحصر به فرد کسب و کار آنلاین، حوزه های کسب و کار آنلاین، میزان اشتغال زایی در حوزه کسب و کارآنلاین و مقایسه کسب و کار آنلاین و سنتی از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک «اینفوگرافیک کسب و کار سنی VS کسب و کار آنلاین» می باشد که به همت فرهنگسرای رسانه تبیین و تولید شده است. گفتنی ست مجری طراحی و تولید این طرح، مرکز تخصصی اینفونگاره می باشد.

... برای مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید ...

برای دریافت فایل قابل چاپ از طریق منوی تماس با ما اقدام فرمایید.

 

 

                  مقدمه

                                    بررسی موفقیت کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی طی دهه های اخیر بسیار ساده تر از سال های گذشته است.اما یکی از دیدگاه های بدبینانه در خصوص کسب و کارهای آنلاین، نگرانی در این حوزه است که آیا کسب و کارهای آنلاین به عنوان مانعی برای کسب و کارهای سنتی تلقی می شوند و آیا این نوع کسب و کارها تجارت صحیح را از مسیر خود خارج می کنند؟ این نوع نگرانی ها اغلب سرچشمه ای مرتبط با نا آگاهی دارد. به عبارتی دیگر، افرادی که اطلاعات مناسبی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد آنلاین ندارند با محکوم کردن این شیوه تجارت مدرن در تلاشند رقبای خود را حذف کنند.

                  ویژگی های منحصربه فرد کسب و کار اینترنتی

                                    کسب وکار آنلاین به دلیل حضور اینترنت ماندگار است.

این نوع شغل ها نیاز به یک مکان فیزیکی ندارد.

کارهای اینترنتی می تواند به درآمدی پایدار تبدیل شود .

کسب وکار آنلاین محدود به یک زمان خاص نیست.

                  حوزه های کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی

                                    فعالیت های استارتاپی،

 کارآفرینی های آنلاین،

تجارت الکترونیک،

 بازاریابی های مبتنی بر وب سایت ها

 و شبکه های اجتماعی

و...

                  چرا کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم؟

                                    با کسب و کار اینترنتی می توانید به طور مستقل عمل کنید و رئیس خود باشید

                                    دارای شغلی هستید که حتی وقتی خوابید یا در دسترس نیستید کسب درآمد خود را دارید

                                    کسب و کار اینترنتی را بر اساس علاقه و توانمندیهای شکل می دهید و از آن لذت می برید

                                     از مزایای کسب و کارهای اینترنتی مستقل بودن از زمان است و برنامه ریزی  خود محور دارید

                                    با کاهش هزینه های جانبی و ارزش افزوده خدمات و محصول در آمد بیشتری حاصل می کنید

                                    با کسب و کار اینترنتی محیط کار و در صورت نیاز همکاران را خودتان انتخاب می کنید

                                    اختیار برنامه ریزی، امکان خودکارسازی فعالیت‌ها و از امکان اختیار چندین شغل اینترنتی بهره می برید

                  توجه به چند نکته در مسیر پیشرفت کسب وکار اینترنتی و آنلاین در کشور ما

                                    فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در کشور آرام و هدفمند، پیشرفت و رونق گیرد تا حیات کسب و کارهای سنتی و کسب معیشت فعالان این حوزه نیز حفظ شود

                                    باید کسب و کارهای سنتی اطمینان حاصل کنند که با حضور کسب و کارهای آنلاین بیکار نمی شوند و از سوی دیگر کسب و کارهای آنلاین هم مطمئن باشند که دولت از آنها حمایت می کند.

                                    باید دوره گذار از کسب و کار سنتی به آنلاین تعریف شود و به گونه ای پیش برویم که کسب و کارهای سنتی آموزش ببینند و بتوان اقتصاد را به سمت دیجیتالی شدن پیش برد.

                                    سیاستگذاری برای حل مشکلات کسب و کارهای آنلاین را باید از طریق شورای عالی فضای مجازی جلو رود و نمایندگان دستگاه ها و وزارت خانه ها موضوعات مد نظر خود را به شورا ارائه دهند

                                    با اختیار طراح می تواند حذف شود

                  میزان اشتغال زایی  منحصر در حوزه مربوط به فناوری اطلاعات و الکترونیک در سال های اخیر

                                    سال 94 ، 32 هزار شغل

                                    سال 95 ، 100 هزار شغل

                                    مصوب سال 96، 120 هزار شغل

                  برخی مقایسه های کسب کار آنلاین و سنتی

                                    انگیزه

                                                       کسب و کار اینترنتی با دادوستدهای حضوری و فعالیت هایی که بر پایه تضمین های بازار جهت دهی می شوند، همراه است و قشر این حوزه را افرادی با انگیزه های سنتی و با دامنه سنی بالاتر تشکیل می دهند

                                                      انگیزه هایی که فعالیت های تجاری آنلاین را شکل می دهند، اغلب بر پایه ایده های نوین و جدید شکل گرفته اند و جالب تر اینکه در همه جای جهان جوان تر ها را به سمت خود جذب می کنند.

                                    سود دهی

                                                      کسب و کارهای سنتی اغلب براساس برنامه های قبلی و با اهداف از پیش تعیین شده شکل می گیرند.

                                                      اما کسب و کارهای آنلاین بر پایه اندکی ریسک پذیری و البته جسارت در انجام پروژه های نامعلوم طراحی می شوند.

                                    مقرارات بازار

                                                      کسب و کارهای مبتنی بر بازارهای سنتی، اغلب در انحصار عده یا مجموعه ای مشخص هستند. درواقع در این بازارها ،  امواجی از هر سوی بازار به قایق در حال حرکت کسب و کار  فشار وارد می کنند.

                                                      درحالی که وضعیت کسب و کارهای بازار آنلاین اندکی بازتر و آزاد تر است. اما فضای بازتر برخی کسب و کارهای آنلاین ، گاه نتایجی منفی همچون عدم آشنایی با قوانین تجارت دارد.

مقدمه

                  بررسی موفقیت کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی طی دهه های اخیر بسیار ساده تر از سال های گذشته است.اما یکی از دیدگاه های بدبینانه در خصوص کسب و کارهای آنلاین، نگرانی در این حوزه است که آیا کسب و کارهای آنلاین به عنوان مانعی برای کسب و کارهای سنتی تلقی می شوند و آیا این نوع کسب و کارها تجارت صحیح را از مسیر خود خارج می کنند؟ این نوع نگرانی ها اغلب سرچشمه ای مرتبط با نا آگاهی دارد. به عبارتی دیگر، افرادی که اطلاعات مناسبی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد آنلاین ندارند با محکوم کردن این شیوه تجارت مدرن در تلاشند رقبای خود را حذف کنند.

ویژگی های منحصربه فرد کسب و کار اینترنتی

                  کسب وکار آنلاین به دلیل حضور اینترنت ماندگار است.

این نوع شغل ها نیاز به یک مکان فیزیکی ندارد.

کارهای اینترنتی می تواند به درآمدی پایدار تبدیل شود .

کسب وکار آنلاین محدود به یک زمان خاص نیست.

حوزه های کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی

                  فعالیت های استارتاپی،

 کارآفرینی های آنلاین،

تجارت الکترونیک،

 بازاریابی های مبتنی بر وب سایت ها

 و شبکه های اجتماعی

و...

چرا کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم؟

                  با کسب و کار اینترنتی می توانید به طور مستقل عمل کنید و رئیس خود باشید

                  دارای شغلی هستید که حتی وقتی خوابید یا در دسترس نیستید کسب درآمد خود را دارید

                  کسب و کار اینترنتی را بر اساس علاقه و توانمندیهای شکل می دهید و از آن لذت می برید

                   از مزایای کسب و کارهای اینترنتی مستقل بودن از زمان است و برنامه ریزی  خود محور دارید

                  با کاهش هزینه های جانبی و ارزش افزوده خدمات و محصول در آمد بیشتری حاصل می کنید

                  با کسب و کار اینترنتی محیط کار و در صورت نیاز همکاران را خودتان انتخاب می کنید

                  اختیار برنامه ریزی، امکان خودکارسازی فعالیت‌ها و از امکان اختیار چندین شغل اینترنتی بهره می برید

توجه به چند نکته در مسیر پیشرفت کسب وکار اینترنتی و آنلاین در کشور ما

                  فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در کشور آرام و هدفمند، پیشرفت و رونق گیرد تا حیات کسب و کارهای سنتی و کسب معیشت فعالان این حوزه نیز حفظ شود

                  باید کسب و کارهای سنتی اطمینان حاصل کنند که با حضور کسب و کارهای آنلاین بیکار نمی شوند و از سوی دیگر کسب و کارهای آنلاین هم مطمئن باشند که دولت از آنها حمایت می کند.

                  باید دوره گذار از کسب و کار سنتی به آنلاین تعریف شود و به گونه ای پیش برویم که کسب و کارهای سنتی آموزش ببینند و بتوان اقتصاد را به سمت دیجیتالی شدن پیش برد.

                  سیاستگذاری برای حل مشکلات کسب و کارهای آنلاین را باید از طریق شورای عالی فضای مجازی جلو رود و نمایندگان دستگاه ها و وزارت خانه ها موضوعات مد نظر خود را به شورا ارائه دهند

                  با اختیار طراح می تواند حذف شود

میزان اشتغال زایی  منحصر در حوزه مربوط به فناوری اطلاعات و الکترونیک در سال های اخیر

                  سال 94 ، 32 هزار شغل

                  سال 95 ، 100 هزار شغل

                  مصوب سال 96، 120 هزار شغل

برخی مقایسه های کسب کار آنلاین و سنتی

                  انگیزه

                                     کسب و کار اینترنتی با دادوستدهای حضوری و فعالیت هایی که بر پایه تضمین های بازار جهت دهی می شوند، همراه است و قشر این حوزه را افرادی با انگیزه های سنتی و با دامنه سنی بالاتر تشکیل می دهند

                                    انگیزه هایی که فعالیت های تجاری آنلاین را شکل می دهند، اغلب بر پایه ایده های نوین و جدید شکل گرفته اند و جالب تر اینکه در همه جای جهان جوان تر ها را به سمت خود جذب می کنند.

                  سود دهی

                                    کسب و کارهای سنتی اغلب براساس برنامه های قبلی و با اهداف از پیش تعیین شده شکل می گیرند.

                                    اما کسب و کارهای آنلاین بر پایه اندکی ریسک پذیری و البته جسارت در انجام پروژه های نامعلوم طراحی می شوند.

                  مقرارات بازار

                                    کسب و کارهای مبتنی بر بازارهای سنتی، اغلب در انحصار عده یا مجموعه ای مشخص هستند. درواقع در این بازارها ،  امواجی از هر سوی بازار به قایق در حال حرکت کسب و کار  فشار وارد می کنند.

                                    درحالی که وضعیت کسب و کارهای بازار آنلاین اندکی بازتر و آزاد تر است. اما فضای بازتر برخی کسب و کارهای آنلاین ، گاه نتایجی منفی همچون عدم آشنایی با قوانین تجارت دارد.

اضافه کردن دیدگاه جدید